17 feb. 2012

Nuevos consumidores: los adolescentes también juegan. New consumers: teenagers also play

Observaciones sobre la Feria del Juguete de Nuremberg 2012 (parte II)
Nuevos consumidores: los adolescentes también juegan
El tema especial elegido por la feria este año ha sido el enfoque hacia usuarios como nuevos mercados con el título Toys4teens y con especial  atención al merchandising en el punto de venta. En un espacio de 300 m2 se presentaron los diferentes temas más demandados por los adolescentes como los deportes, los juegos de mesa, la música o la tecnología. Acompañado de un estudio sobre los hábitos de compra y de uso de los adolescentes se expone cómo son un público a tener en cuenta y la importancia que le dan al aspecto de la tienda y sus técnicas de merchandising. Una contribución interesante de la feria, con contenido documentado y un montaje muy atractivo.
Nuremberg Toy fair 2012 insights (Part II)
Toys4Teens – new ways for toy retailers to reach teenagers
Teenagers like playing – with classic toys too. With a new study, the International Toy Fair does away with the prejudice that teenagers are a lost target group for toy retailers. On the 300-m² theme area, retailers and visitors can see the products teenagers really rave about. The presentation is also intended to give retailers inspiration for arranging their own sales areas. As the study shows, teenagers like buying in toyshops and rate these much more favourably than the shop owners think. To bring both sides closer together, the Toy Fair Special gives visitors many recommendations on how to reach today’s teenagers. 
An empirical study on the purchasing and play behaviour of teenagers offers scientific background information on this topic. An interesting contribution from the fair, with documentated content and a very attractive staging.







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